Senzorne aktivnosti u Ružicama
Senzorne
aktivnosti odnose se na skup aktivnosti koje djeca spontano rade- aktivnosti u
kojima istražuju svijet oko sebe koristeći sva svoja osjetila. Prema švicarskom
psihologu Piagetu prva faza kognitivnog razvoja je senzomotorna, a traje od
rođenja do 2. godine života. Rano djetinjstvo još se naziva „osjetljivo
razdoblje” pa je za razvoj sposobnosti potrebno osigurati odgovarajuće poticaje
iz okoline.
Senzornim
aktivnostima cilj je bio omogućiti različita iskustva i stjecanje znanja kroz
iste. Djeci su ponuđeni različiti materijali raspoređeni po centrima
aktivnosti.
U istraživačko- spoznajnom centru taktilnim receptorima koji se nalaze svuda po tijelu isprobavani su različiti materijali poput brašna, ukrasnih tikvica, umjetnog snijega, vate.
U likovnome centru djeca su prikazivala doživljenu ukrasnu tikvicu na hamer papiru nakon što su je istražili. Također, led koji su istraživali, mirisali ga, isprobavali ustima, rukama, na kraju su bojali temperom.
U centru građenja djeca su isprobavala graditi kockama različitih boja, a bitnu ulogu igrala je i dnevna svjetlost. Isprobavane su i senzorne kocke koje prelijevaju. Ovime je potaknuta vizualna stimulacija.
U glazbenom centru djeci je pjevano i svirano uz pratnju instrumenta, oni su mogli sami isprobati proizvesti zvuk. Svakodnevno se provode glazbene aktivnosti uz koje se može plesati.
Stolno-manipulativni centar nadopunjen je igrama razvrstavanja, ubacivanja. Tuljcima u boji djeca su pridruživala štapiće odgovarajuće boje, te su nizali kolutove na stalak.Također, senzorna ploča prema boji i osjetilima na uparivanje te ubacivanje čepova flomastera prema boji.
Provedbom aktivnosti na temu „Senzorne
aktivnosti“ kod djece je potaknuta znatiželja, ali i različite vrste
stimulacija (vizualna, taktilna, olfaktivna, gustativna, auditivna). Osim što
su djeca potaknuta na istraživanje svijeta oko sebe, potaknuta su i na razvoj
naprednijih vještina kao što su govor, logičko mišljenje, samostalnost i briga
o sebi te lakšem izražavanju želja i potreba.