Difuzija u Medvjedićima

Odgojitelji u ranom i predškolskom odgojno- obrazovnom procesu za djecu ciljano osmišljavaju istraživačko-spoznajne aktivnosti u formi otkrivanja, eksperimentiranja, promatranja, rješavanja problema i slično koristeći se različitim materijalima i uzimajući u obzir interese djece. Svrha takvih aktivnosti nije djeci suhoparno izložiti činjenice, već aktivno angažirati djecu kako bi unaprijedili svoje spoznajne i kognitivne procese, odnosno kako bi što uspješnije samostalnorazmišljali, učili, otkrivali i zaključivali, pamtili te rješavali probleme.

            U skupini Medvjedići proveli smo istraživačko- spoznajnu aktivnost na temu difuzije – pojave prijenosa tvari u plinovima, tekućinama i čvrstim tvarima zbog razlike u koncentracijama.

            U prvom dijelu aktivnosti djeci je bilo postavljeno pitanje što će se dogoditi ako kapnemo nekoliko kapi tinte u čašu s hladnom i toplom vodom. Djeca su iskustveno znala da će tinta obojati vodu, ali nisu znali kakva će razlika biti između tople i hladne vode, odnosno smatrali su da će obje čaše biti jednake. Svoja predviđanja zabilježili su obojivši crteže čaša.

Djeci je zatim bilo ponuđeno da sami malim pipetama kapaju kapi tinte u čaše s hladnom i toplom vodom što im je bilo posebno zanimljivo jer su se uglavnom prvi put susreli s pipetama. Također, trebali su pokazati spretnost i preciznost u radu s pipetama i tintom te im je to zaokupilo pažnju, ali ih je istovremeno veselilo. 

Promatrali su čaše na bijeloj podlozi kako bi se bolje uvjerili da postoji razlika između širenja tinte u toploj i hladnoj vodi. Dječak Mihael zaključio je: „U toploj se brzo proširilo, u hladnoj se sporo proširilo!“ Dokumentiranje početnog razmišljanja u obliku bojanki poslužilo je djeci za usporedbu s novim drugačijim spoznajama nakon samostalnog provođenja pokusa što je iznimno korisno jer omogućuje podupiranje procesa učenja i postizanje meta razine učenja.


U drugom dijelu aktivnosti flomasterima u bojama crtali su po filter papiru ispod kojega je bila podloga, bijeli papir. Zatim su bocom s raspršivačem namočili filter papir vodom i promatrali kako boje iz flomastera difundiraju po vlažnom papiru i miješaju se. Naravno, špricanje vode po papiru izazvalo je najviše radosti. Nakon nekog vremena uklonili su filter papire, a na podlozi su nastala mala šarena umjetnička djela.

 


Novosti

OBVEZNI KRAĆI PROGRAM PREDŠKOLE

Poštovani roditelji,obvezni kraći program predškole održavat će se prema sljedećem rasporedu: PREDŠKOLA DAN PROVEDBE VRIJEME PROVEDBE MJESTO PROVEDBE ...

Svjetski dan osoba s Downovim sindromom

Down Syndrom International (DSI) službeno je odredio 21. ožujak kao Svjetski dan osoba s Down sindromom (WDSD). Taj datum odabran je kako bi označio jedinstvenost Downova sindroma u potrostruče...