Ljetne aktivnosti u skupini Leptirići
Dolaskom toplijeg vremena , djeci smo ponudile igre vodom prilikom boravka na dvorištu i terasi.
Voda pruža djeci priliku za razvoj koordinacije oko – ruka, koncentracije, kreativnosti, senzorne integracije te djeluje umirujuće na njihov cjelokupni živčani sustav.
Djeca su sa oduševljenjem punila i praznila boce i posude različitih velićina i oblika, prelijevala iz jedne u drugu, stavljala prste, ruke i stopala u vodu.
Ovom aktivnošću zadovoljile smo dječju potrebu za istraživanjem , poticale taktilnu percepciju , kognitivni razvoj (razlikovanje puno – prazno).
MIRISI LJETA – „ LAVANDA“
Djeca su se prvi puta susrela sa pojmom „ LAVANDA“. Postavljaju pitanje : „ Kaj je to, teta?“
Ovim smo materijalom kod djece poticale različita osjetila : dodir, vid, miris .
Također, ova je aktivnost utjecala na njihov kognitivni razvoj ( imenovanje boja , odnos kratko – dugo, pojmovi stabiljka , cvijet).
IGRE DOMAĆIM PLASTELINOM
U ovoj istraživačkoj aktivnosti, djeci je ponuđen domaći plastelin u koji su umiješani različiti začini i začinsko bilje ( cimet, lavanda, ružmarin,menta).
Također, ponudile smo im i školjke različitih velićina i oblika te rižu u boji.
Interes
za ovu aktivnost bio je vrlo velik, a ,trajala je oko 30 min.
Jedna je djevojčica izradila „ dvorac“, druga je modelirala „ kuglice“.
Utiskujući rižu u plastelin, nekoliko djece komentira: „Ovo je plava, ovo žuta:“
IGRE RASTRESITIM MATERIJALOM
Riža u boji privukla je pažnju i interes djece različite dobi te bila poticaj za suradnju i komunikaciju. Kao i voda , riža je na djecu djelovala umirujuće, potičući cjelokupan dječji razvoj.
Osim riže , ponuđene su i plastične morske životinje, posude, boce , čepovi, kutije.
Dječak stavlja „ morskog psa“ u rižu i imitira govorom i pokretom kako ta životinja jede : „ Njam, njam“.
Nakon što su djeca istraživala rižu presipavajući ju iz posude u posudu , na travu, iz ruke u ruku…, starija djeca su proširila igru dodajući riži vodu.
U ovoj aktivnosti mogla se primijetiti dobra suradnja između mlađe i starije djece što je utjecalo i na razvoj dijaloškog govora i obogaćivanje vokabulara kod djece jasličke dobi.