Ljetne aktivnosti- igre vodom
Dolaskom toplijeg vremena boravimo s djecom više na otvorenom te provodimo aktivnosti koje su predviđene i prilagođene vanjskim uvjetima. Igra vodom je atraktivna aktivnost koja je djeci ponuđena u ljetnim mjesecima na našem vrtićkom igralištu. Igra vodom pruža vrijedna iskustva te razvija dječju maštu i kreativnost, pomaže u razvoju koordinacije oko-ruka, pospješuje socijalne vještine i potiče suradnju među djecom. Voda opušta i smiruje, uvijek je predmet dječjeg interesa, želje i potrebe da ju istraži, dovede u vezu s raznim predmetima, da istraži sebe u interakciji s vodom. Igra vodom također potiče razvoj taktilne percepcije te kognitivni razvoj djece.
U velikoj posudi s vodom djeca manipuliraju raznim posudicama, lijevcima, grabilicama i cjedilima. Prelijevaju vodu iz jedne u drugu posudu ili bocu koristeći se grabilicama i lijevcima. Međusobno se dogovaraju i surađuju u igri.
Cijevi fiksirane za stalak i za ogradu privlače djecu te su najposjećenije
mjesto za igruvodom. Pomoću bočica i posudica djeca toče vodu u cijevi te prate
kako i kojom brzinom se voda spušta na drugi kraj cijevi. Dogovaraju se da
jedno ulijeva vodu u cijev, a drugo prikuplja vodu na kraju cijevi u bocu. U ovoj se aktivnosti izraženo vidi suradnička
igra te sposobnost donošenja logičkih zaključaka putem istraživačke igre i
metode pokušaja i pogrešaka.
Oduševljenje kod djece je izazvala improvizirana vodenica izrađena od čepova, stiropola i velikog kanistra. Starija su djeca mlađima sugerirala na kojem principu radi vodenica. Objasnila su im i pokazala da kada polijevaju kotač vodom, on se vrti. Sami su došli na ideju da grabe i polijevaju vodu većim posudama jer se kotač tada duže i brže vrti.
Djeci je u posudi bio ponuđen led. Na početku aktivnosti djeca su gurala ruke u ledenu masu,miješala led,grabila ga rukama, nekoliko djece je stavilo led u usta. Kasnije su odnijela na rukama komadiće leda na sunce te čekala da se led otopi. Zaključak im je bio -kada je vruće led se brzo topi i postaje voda.