Poticanje spoznajnog razvoja u Oblačićima

Prema Starc i suradnicima spoznajni razvoj se odnosi na mentalne procese pomoću kojih dijete pokušava razumjeti i prilagoditi sebi svijet koji ga okružuje. Razvija se uz pomoć djetetove aktivne interakcije s okolinom, uz osiguravanje uvjeta za razvoj pozornosti i misaonih strategija te tumačenjem djetetovog iskustva. Tijekom djetetova djelovanja na okolinu kretanjem u prostoru, baratanjem predmetima, proizvođenjem različitih učinaka u okolini i na predmetima, ono postupno opaža promjene koje je netom proizvelo, opaža odnose među predmetima te njihove sličnosti i razlike.

Autori rada Učenje djece predškolske dobi (2010) navode kako je osnovni zadatak intelektualnog odgoja razvijanje pažnje, opažanja, pamćenja, mašte, mišljenja i govora, poticati dječju prirodnu radoznalost i razvijati mu motivaciju za intelektualni rad i učenje, te stvarati im uvjete za stjecanje osnovnih ideja o prirodi i upoznavati ih s matematičko-logičkim zadacima koji im kasnije omogućavaju stjecanje pojma o brojevima, veličini i prostoru.

Glavni cilj ovih aktivnosti   je razvoj spoznaje o prirodi koja nas okružuje te uočavanje promjena u prirodi kroz izmjenu godišnjih doba jeseni i zime. Djeca su komentirala svoja opažanja istražujući svim svojim osjetilima (dodir,miris,okus,sluh) putem aktivne interakcije s neposrednom okolinom.

Jesen

 

Djeca su uočavala promjene u prirodi, istraživala su lišće, bacala ga u zrak, opipavala i valjala se po njemu. Tražili su jesenske plodove te ih imenovala.

V.G. „Lišće jako šuška.“

M.H. „To je zato što je jako suho.“

V.A. „Keseten pika“


Zima

U sobu smo unijeli snijeg te omogućili djeci da ga istražuju svim osjetilima. Opipavali su ga, mirišali a neki su ga i okusili. Snijeg povezuju sa dosadašnjim iskustvom.

 

M.Č. „Sa snijegom radimo snjegovića“

E.L. „S tim se grudamo.“

Prilikom šetnje, djeca uočavaju led koji je ostao od klizališta. Istražuju ga, opipavaju, pokušavaju gradit s njim.

 

L.P „ Vruće je.“

V.G. „ Ne možemo graditi jer je sklisko.“

 

Nakon šetnje, djeca proučavaju u enciklopediji životinje koje žive na ledu. Dječak V.G. komentira da su to polarne životinje te ih imenuje.


Proljeće

Prilikom dolaska proljeća, djeca komentiraju kako je vani toplije, ima više sunca.

B.L. „Više ne trebamo debele jakne.“

Djeca su istraživala cvijet i list jaglaca.  Mirisala ga, opisivala ga, opipavala ga... a kasnije su svoj doživljaj izrazili zajedničkim likovnim radom, tehnikom tempere.

  

V.A. „Meni ne miriši ali je lijep“

 

                Na dvorištu djeca primjećuju cvijeće te ga beruirišu, opipavaju a neki su ga i isprobali. Djeca komentiraju kako je sve šareno i veselo u proljeće.

V.A. „Malo mi nije fino, ljuto je“

V.G. „Ovo je lampa koju lako mogu otpuhnuti, gledaj!“


Novosti

OBVEZNI KRAĆI PROGRAM PREDŠKOLE

Poštovani roditelji,obvezni kraći program predškole održavat će se prema sljedećem rasporedu: PREDŠKOLA DAN PROVEDBE VRIJEME PROVEDBE MJESTO PROVEDBE ...

Svjetski dan osoba s Downovim sindromom

Down Syndrom International (DSI) službeno je odredio 21. ožujak kao Svjetski dan osoba s Down sindromom (WDSD). Taj datum odabran je kako bi označio jedinstvenost Downova sindroma u potrostruče...